diumenge, 19 d’abril del 2009

Visionaris de l'SMS

"Hem aixecat aquesta empresa a pols". Així resumeixen la seva aventura emprenedora Marc Bonavia (33 anys) i Enric Solé (31), fundadors de SitMobile, una petita multinacional de l'enviament de SMS amb fins publicitaris o informatius. Bonavia, farmacèutic, i Solé, enginyer industrial, que a més de socis són cosins germans, es van bregar en l'era daurada d'internet amb una web de comparació de productes de comerç electrònic: "Ens feia falta trànsit de visites, així que vam obrir una pàgina per a l'enviament de SMS per internet --llavors les operadores permetien que aquesta pràctica fos gratuïta-- des d'on, una vegada emès el missatge, els portàvem a la nostra web de recerca d'ofertes a internet".
Va resultar que el filó eren els SMS: van començar l'any 2001 amb la gestió de les campanyes d'enviaments de la discoteca Privat de Mataró --Solé i Bonavia són de la població propera d'Alella-- i, vuit anys després, mouen 140 milions de SMS a l'any.
"La cita en un hospital, el localitzador d'un vol, l'ingrés de la nòmina, una promoció d'una botiga de la qual siguem socis- --enumeren-- prenen la forma d'un missatge curt. Gràcies a la nostra plataforma aquests enviaments sempre arriben a temps i es poden personalitzar i segmentar segons el tipus de públic". Després d'anys de travessia del desert, en què la seva base de clients eren sobretot les discoteques, la seva tecnologia va començar a atraure les grans empreses, que cada cop aprecien més els avantatges del màrqueting directe.
Els fundadors de SitMobile van creure en una nova manera d'arribar al client, per a això es van recolzar en la informàtica entesa com a eina: l'antítesi de la mentalitat dels anys de borratxera tecnològica, que ells van viure, quan el projecte amb més lluentons --i no el més orientat a la demanda del mercat-- era el que rebia els diners. "En aquella primera etapa vam aprendre molt".
També hi ha hagut corba d'aprenentatge en la pràctica de l'offshoring, la subcontractació de treballs de programació a l'estranger. "El 2006 vam comprar una petita participació en una firma de Bangalore, a l'Índia, però la cosa no va fructificar. El setembre del 2008 ho vam tornar a provar a Kerala. Aquesta vegada controlaríem el 100% de la inversió i contractaríem una persona índia que treballés amb la nostra mentalitat: vam trobar Jolly, que treballava a Barcelona i ara dirigeix una oficina que en a penes sis mesos hem ampliat fins a 30 persones". La flamant oficina fa programació i porta el negoci de venda de SMS a l'engròs.


Font: http://www.elperiodico.com/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idtipusrecurs_PK=7&idnoticia_PK=604904


Penso que és un article interessant, ja que la publicitat SMS encara és força emergent. De fet, ara ja hi ha altres empreses que es comencen a dedicar a aquest servei. En un món on la tecnologia es perfecciona constantment i els mòbils no en són una excepció, la publicitat ha trobat un altre espai on introduïr-se i comencen a haver-hi anunciants que aposten per aquest format innovador.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada