dilluns, 16 de febrer del 2009

Mama, vull ser webgardener!

Fa dues setmanes enrere se'ns va manar que completéssim un test sobre quin perfil professional teniem a partir dels nostres interessos per després fer el test heurístic d'aquest (del qual ja n'he parlat a l'anterior post) i... quina va ser la meva sorpresa al trobar-me professions ofertades com webmetrista, gestor de continguts i auditor/a en seguretat informàtica, entre d'altres.
Entre 10 i 15 anys enrere, segurament aquestes professions no serien factibles. Això ens demostra que tot el que està relacionat amb les noves tecnologies s'ha diversificat i ha guanyat molta importància.
Ara per ara aquestes professions possiblement ens sonaran a xinès però estic segura que dintre d'uns anys seran més conegudes, sobretot gràcies a l'auge del multimèdia en general, on la informàtica i la interactivitat usuari-màquina són cada cop més presents: TDT, sistemes informatitzats per a la llar, etc. Alguns experts asseguren que la revolució tecnològica no ha fet més que començar, per tant això significa que les professions relacionades amb les TIC tenen futur. I molt.

Dentre d'uns anys ja no sentirem tant dir als nens que volen ser mecànics, policies, metges o mestres però sí ser tècnics de continguts, advocats especialitzats en Tecnologies de la Informació, instal·ladors de fibra òptica...



I jo que de petita volia ser astronauta...



Més informació a:


http://www.porta22.com/porta22/cat/sectors-de-futur/index.jsp

http://www.porta22.com/porta22/Images/cat/TIC_cat_tcm101-17403.pdf


1 comentari:

  1. Quins noms de professions eh!! Jo dic una cosa, mentre trobem feina d'allò que ens agrada... jo ja estaré contenta. No em de perdre l'esperança!!! Fins ara!

    ResponElimina