dijous, 26 de febrer del 2009

El Castigador de Banners

Segurament que molts de nosaltres ens hem trobat que, mentre naveguem per la xarxa, se'ns apareixen banners molestos que anuncien coses que ara no necessitem (i possiblement no necessitarem mai). Doncs bé, ha aparegut un personatge a la xarxa disposat amb acabar amb els "mals banners": El Castigador de Banners (http://www.elcastigadordebanners.com).
En aquesta pàgina web -molt ben feta per cert! Tinc ganes de saber com es combinen formats de vídeo i hiperlinks des que l'he vista- El Castigador utilitza les seves armes de tortura contra banners "no desitjats". Recomano que vegeu tots els càstigs, no tenen desperdici. :p
També podeu pujar anuncis que cregueu que mereixen ser castigats a l'apartat "Sube tu Banner", llavors podreu gaudir d'una tortura "personalitzada" feta per aquest heroi tan particular. Jo he provat de pujar el meu -qui sap, potser a El Castigador li agradava el Burn- i... me'l ha cremat. Una mica trist. *snif*
... Però no tot són pallisses, atacs bomba i fustigacions contra aquests petits espais publicitaris on-line. També ens ensenya quina és la publicitat que li agrada (sí, a El Castigador li agrada ALGUNA cosa!) i ens introdueix el concepte de Behavioural Targeting.

Què és el Behavioural Targeting?

És la segmentació per comportament dels usuaris de la xarxa. El que Yahoo! ens diu (Sí, massa maco perquè El Castigador també ens expliqués aquesta part) és que s'analitzen els gustos, desitjos i necessitats de l'internauta a través de les paraules que acostuma a buscar, els clics en els resultats de la cerca, els links que visita i els clics per anuncis per a que després vegi banners que li puguin ser útils, independentment de si està visitant webs relacionades amb els seus interessos o no.
Com a cas d'èxit tenim el de Spanair, que ha augmentat en un 191% el seu CTR (Click-Through Rating = rati de clics per web) gràcies a aquesta tècnica que li ha permès que més gent visiti la seva pàgina: han arribat a quadruplicar el seu públic objectiu (gent de 25 anys fins a 44). Gens malament!
Es poden consultar més casos exitosos que han seguit el Behavioural Marketing a través d'aquesta web, inclús si teniu curiositat us podeu descarregar els PDFs si sou dels de la tribu de "Si no ho veig no m'ho crec." :p

Crec que el futur de la publicitat on-line radica en aquesta nova tècnica, que fa que la tipologia d'anuncis que s'ensenyen a través de la xarxa siguin més intel·ligents, útils i efectius, que és el que realment es busca i ens beneficia tant als anunciants, a l'agència com als internautes. Chapeau! :)




Aquí tenim a El Castigador de Banners en acció, matxacant als seus enemics. :p

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada